Santa Barbara City College, 1

Hejsan!
Tänkte nu skriva om vilka vi som driver bloggen är och varför vi driver den.
Jag heter Elin Roshed, är född i November 1994 och bor på Sandbacka i Umeå tillsammans med min mamma Anna. Har egentligen en väldigt stor familj, fyra systrar och en bror men nu är jag den enda kvar som inte flyttat hemifrån än!
Elin

Jag pluggar andra året på Forslunda Gymnasiet linjen Naturbruk inriktning häst. Som ni kanske förstår då så är jag en riktig hästtjej, tyvärr så har det blivit lite mindre timmar med hästarna nu på slutet pga. skada. Jag har dock hållt på med hästar sen jag var 10 och har under den tiden hunnit rida flera år på ridskola, haft 100tals medryttar hästar, en foder häst och en aldeles egen ponny! Som jag sa så satte dock skadan stopp för ridningen så nu blir det bara ett pass i veckan genom skolan och det räcker för mej.
Min gamla ponny Mojje!

Jag har alltid varit en tjej som har många bollar i luften och jag har genom åren hunnit med fotboll, innebandy, basket, pianospel, tävlat lite löpning och som jag sa ridning. Förutom då ridningen så har fotboll varit min stora passion här i livet. Jag började när jag var 5 år och höll på till 2009/2010.. är lite osäker på året. Iallafall så spelade jag tillsammans med klubben Sandåkerns SK och där trivdes jag otroligt bra! Vi hann spela Umeå Fotbollsfestival 10000 gånger, pite summergames ett antal gånger, Dana cup en gång och såklart Gothia en gång! Det är minnen man kommer bära med sig resten av livet! Vi hade otroligt roligt och jag måste ju passa på att skryta lite om vår brons medalj vi tog i Gothia, det är man väldigt stolt över! Jag funderar dock på att börja om nu till sommarn, dock bara på en låg nivå. Jag saknar fotbollen så otroligt mycket och självklart är det bra att få träningen på köpet! Så vi får se hur det blir med det:)
På min fritid så blir det ju såklart en hel del plugg men annars så tränar jag så mycket jag hinner och orkar. Det blir oftast spinning eller några timmar i gymmet, eventuellt något bodypump pass då och då. Sen så blir det såklart någon utekväll med vännerna ibland!
Nu höll jag på glömma en viktig del i mitt liv.. haha tror mina vänner skrattar åt mig när dom läser det här då det här är det enda jag pratar om dygnet runt.. nämligen hockey! Jag är en riktig hockeynörd och spenderar otroligt mycket tid på hallen. Jag spelar ingenting själv men är ett otroligt stort fan till Umeålaget Björklöven! Jag jobbar även på deras matcher med min vän Emma och vi har riktigt roligt ihop när vi står där och säljer biljetterna!;)
Löven är just nu i playoff så det är otroligt spännande! Vi får se hur det går!
Slänger upp en bild på denna otroligt duktiga(tyvärr föredetta) björklövenspelaren! En riktigt grym spelar som tyvärr bytte till ett lag söderut.

Som ni märker så kretsar mitt liv och har alltid gjort runt träning och det blir förmodligen det jag kommer plugga om det nu blir som jag och Ullis har tänkt oss! Mer om det får ni läsa längre ner!
Om jag ska beskriva mig som person så är jag en väldigt glad, framåt och positiv tjej. Jag vill mycket och älskar nya utmaningar och sätter ständigt nya roliga mål så jag känner att jag tar mig framåt!
Nu ska ulrika få skriva lite om sig också!
Hej!
Mitt namn är Ulrika Sandström är född 26 September 1993, är alltså 18 och fyller 19 iår. Jag växlar mellan två boenden just nu. Är i Umeå på veckorna med min älskade mamma Maria och på helgerna i Vännäs med min pojkvän Filip och hans familj.
Ulrika

Precis som Elin så pluggar jag andra året på Forslunda med inriktning häst och jag stormtrivs!
Har hållt på med hästar i hela mitt liv med det har blivit lite mindre det senaste året då hästen jag red avlivades. Har dock fått upp ögonen för travsporten nu då jag knappt rider längre och funderar på att välja det som sista inriktning i trean.
Ulrika och Bella

Förutom hästar så har jag flitigt tränat och tävlat i friidrott i mina yngre dagar men avslutade min "karriär" pga knäskada. Den gren jag inriktade mig på var sprint och utan att skryta så var jag himla duktig på det! Synd bara att skadan kom ivägen. Har en liten "minidröm" att göra comeback imon friidrotten någon gång i livet, men det är en lång väg att stärka knäet igen och bli i form gör den sorts träning igen.
Utöver skolan så är jag den största delen av tiden med min pojkvän Filip. I Mars har vi varit tillsammans i 3 år och jag älskar honom mer och mer för varje dag som går! Är jag inte med honom håller jag gärna till på gymmet och styrketränar! Det har blivit lite mer av en passion haha.
Finaste paret Ulrika och Filip

För ett tag sedan började jag tänka på vad jag skulle göra efter skolan. Jobba? Plugga? Resa? och då kom jag på tanken att plugga OCH resa samtidigt! USA var ett självklart val för mig då jag har velat åka dit enda sen jag var liten. Jag tittade runt på grymt många skolor men det vara bara en som jag fastnade för - Santa Barbara City College. Belägen i Kalifornien. Det är en otroligt fin skola med stranden endbart några 100 meter från skolan.
Och på den vägen är det.. Jag ska kämpa allt jag kan för att få min dröm att gå i uppfyllelse! Allt känns så himla rätt med skolan och Elin är också inne på den lika mycket som jag tror jag så det kommer bli GRYMT om det blir av! Har förresten inte bestämt mig vad jag ska plugga men det kommer nog. Funderar på idrott iaf eller kanske business...?

Varför valde vi då att starta den här bloggen? Jo som Ullis berättade så hade hon börjat spåna runt bland olika alternativ runt Utlandsstudier och fastnade direkt för sbcc då hon hittade den.
Om ni kollar på den här videon så kanske ni förstår varför?!..
http://www.youtube.com/watch?v=Bgwm_JFU88Y
Iallafall så hörde jag Ulrika prata om hennes framtidsplaner och blev faktiskt riktigt intresserad. Jag bad henne då visa lite information och även jag fastnade direkt för sbcc! På den vägen började det.. Sedan vi började diskutera det här så har vi hunnit söka massor av information, hunnit drömma en hel del samt hunnit med några möten med olika företag som hjälper till vid utlandsstudier.
Som ni läste tidigare så vill vi förmodligen båda två läsa något inom idrott/träningslära/hälsa... åt det hållet iallafall! Vi kommer självklart berätta mer om det dock får det bli någon annan gång!
SBCC

Aja nu ska jag inte babbla nåt mer.. hoppas ni vill följa våran blogg om våran, än så länge dröm men förhoppningsvis om nåt år verklighet!
Ha det bra!
Puss o Kram
//Elin


Kommentarer
Postat av: JENNIFER WASSERMANN

Jag kommer följa er all the way!!!! Kom igen nu tjejer, det här grejar ni ;) Hoppas ni lyckas och hoppas att ni en dag får komma dit och skicka ett vykort till mig hem och skriva hur ni har det!!!!!! Kramar på er tjejer mvh jenko.

2012-02-23 @ 08:29:42
URL: http://jeenkoo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0