Santa Barbara City College, 2

Godmorgon!
Innan jag börjar skriva om det jag hade tänkt så tänkte jag berätta att nu i början så blir det förmodligen jag(elin) som skriver mest här i bloggen då Ulrika har en egen blogg som hon skriver i annars. Självklart kommer Ulrika skriva här ibland om sbcc planerna men annars blire mest jag!
Här har ni föresten länk till Ulrikas blogg, riktigt bra så läs den!
http://usandstrom.blogg.se/
Iallafall så var jag och Ullis på möte igår med en amerikansk man som jobbar på företaget Study Abroad. Det är ett företag som hjälper till vid utlandsstudier. Dom hjälper en med allt ifrån visum, csn till boende och problem på plats.
Vi har kollat runt bland flera olika sådana företag men inte riktigt hittat "vårt rätta" förnst vi hittade det här. Det verkar som ett otroligt bra och seriöst företag som har flera års erfarenhet på nacken! Iallafall så mötte vi då upp den här mannen Michael på Umeå flygplats och satte oss ner och började diskutera. Han ville veta vad vi hade tänkt oss och självklart var ju de sbcc. Han gav oss massor med information om skolan, området, kostnader osv. och vi bollade idéer fram och tillbaka. Ju med att han själv varit i sbcc 5 gånger tidigare så kunde han ju verkligen berätta hur det var där på skolan och i staden så vi blev riktigt nöjda med all information vi fick!
Jag och Ullis diskuterade efter mötet och vi kom fram till att vi förmodligen kommer välja det här företaget om nu inte något annat ännu bättre skulle dyka upp!
Här är länken till deras hemsida: http://www.studyabroad.se/start.aspx
En sommarbild från Stöcksjö.. galet vad man längtar efter sommaren nu!

Nu har ni fått en lite update om vad som händer runt våra planer!
Hoppas ni får en bra dag!
Puss o Kram
//Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0