Santa Barbara City College, 5




Hej!
Ja. Det är dyrt. 15 units (motsvarar en termin på ett svenskt universitet, dvs 30 ETCT-poäng) kostar i nuläget $4000, dvs ungefär 26000kr. Observera att detta är ett pris för endast terminsafgiften. Självklart så tillkommer det mer kostnader såsom boende som normalt ligger på $500/3000kr. Det är inte priset för en hel lägenhet utan ett sovrum som man delar med någon. Matkostnader tillkommer, bensin och man väljer att köpa bil, fickpengar, hushållsartiklar, försäkring, böcker osv... listan kan göras lång men JA, det är altså himla så dyrt. För ett år så har jag beräknat en kostad på ungefär 130.000kr. Jag kommer att söka stipendier, och jag tror att Elin också tänkt göra det för att minska kostanden så mycket som möjligt. Jag kommer jobba skiten ur mig och dessutom så kommer jag ta ett lån från CSN. 

Har du fler frågor får du gärna ställa en kommentar igen eller maila mig eller Elin. Mailadresser finns i beskrivningen i menyn.
Kärlek/Ulrika




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0